17-01-25 Ξεκινάει το πρόγραμμα «Ψηφιακή Πολιτειότητα για Παιδιά» - Στόχος η ενίσχυση της ασφαλούς πλοήγησης των παιδιών στο διαδίκτυο
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού
Στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την Προστασία των Ανηλίκων από τον Εθισμό στο Διαδίκτυο, τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού υλοποιούν το πρόγραμμα «Ψηφιακή Πολιτειότητα για Παιδιά» μέσω της Εθνικής Ακαδημίας Ψηφιακών Ικανοτήτων. Πρόκειται για ένα ψηφιακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο αποτελείται από βίντεο, τόσο διαδραστικά όσο και κινουμένων σχεδίων, ψηφιακά παιχνίδια, και δημιουργικές δραστηριότητες για παιδιά από 5 έως 9 ετών. Στόχος του προγράμματος είναι η στήριξη των γονέων με την παροχή των απαραίτητων - για τα παιδιά - γνώσεων και δεξιοτήτων για ασφαλή και υπεύθυνη πλοήγηση στον ψηφιακό κόσμο.
Πιο συγκεκριμένα, περιλαμβάνεται υλικό το όποιο σχετίζεται με θεματικές, όπως η προστασία της ιδιωτικότητας, η ασφάλεια δεδομένων, ο διαδικτυακός εθισμός, το ψηφιακό αποτύπωμα, ο διαδικτυακός εκφοβισμός, οι ψευδείς ειδήσεις και το ακατάλληλο περιεχόμενο.
Η πρόσβαση γίνεται μέσω της ιστοσελίδας της Εθνικής Ακαδημίας Ψηφιακών Ικανοτήτων, από την ενότητα «Πρωτοβουλίες» https://cms.nationaldigitalacademy.gov.gr/psifiaki-politeiotita. Οι γονείς μπορούν να ενημερωθούν αναλυτικά για το πρόγραμμα και το ευρύτερο εκπαιδευτικό πλαίσιο που το υποστηρίζει και να πλοηγηθούν στο διαθέσιμο εκπαιδευτικό περιεχόμενο.
Τα βήματα που πρέπει οι γονείς να ακολουθήσουν είναι τα εξής:
Το εκπαιδευτικό υλικό περιλαμβάνει τέσσερις δραστηριότητες που συνδυάζουν μάθηση και ψυχαγωγία:
Επισημαίνεται ότι κάθε θεματική συνοδεύεται από οδηγό γονέα με πληροφορίες και συμβουλές για τη βέλτιστη αξιοποίηση του υλικού.
Το πρόγραμμα «Ψηφιακή Πολιτειότητα για Παιδιά», αναπτύχθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET), φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με την παιδαγωγική επιμέλεια του Εργαστηρίου Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α)», του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Το Δελτίο Τύπου σε μορφή doc
17-01-25 Ενημέρωση προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών για την συμμετοχή υποψηφίων στις προκαταρκτικές εξετάσεις (ΠΚΕ) των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και Δοκίμων Λιμενοφυλάκων με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η προθεσμία της ηλεκτρονικής υποβολής της Αίτησης - Υπεύθυνης Δήλωσης των υποψηφίων για τη συμμετοχή τους στις προκαταρκτικές εξετάσεις (ΠΚΕ) των Σχολών Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και Δοκίμων Λιμενοφυλάκων καθώς και της υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών, θα γίνεται από 29/01/2025 ημέρα Τετάρτη έως και 12/02/2025 ημέρα Τετάρτη.
Η διαδικασία υποβολής της ως άνω Αίτησης – Υπεύθυνης Δήλωσης, καθώς και των απαιτούμενων δικαιολογητικών, θα διεκπεραιώνεται ΕΞ’ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ και χωρίς να αποστέλλεται ταχυδρομικά οιοδήποτε έγγραφο.
Η προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή ιδιωτών στις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και Δοκίμων Λιμενοφυλάκων ακαδημαϊκού έτους 2025-2026 είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής: www.hcg.gr .
17-01-25 Ενημέρωση προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών για την συμμετοχή υποψηφίων στις προκαταρκτικές εξετάσεις (ΠΚΕ) των Στρατιωτικών Σχολών
Σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας η προθεσμία της ηλεκτρονικής υποβολής Αίτησης-Δικαιολογητικών των υποψηφίων για τη συμμετοχή τους στις προκαταρκτικές εξετάσεις (ΠΚΕ) των Στρατιωτικών Σχολών ορίζεται από την Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 08:00 έως και την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025 και ώρα 24:00.
Η προκήρυξη διαγωνισμού επιλογής σπουδαστών για εισαγωγή σε ΑΣΕΙ, ΣΣΑΣ, ΣΑΝ & ΑΣΣΥ ακαδημαϊκού έτους 2025-2026 είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του ΓΕΕΘΑ: www.geetha.mil.gr.
Το Δελτίο Τύπου σε μορφή doc
16-01-25 Ενημέρωση σχετικά με τις απουσίες μαθητών/τριών λόγω των εποχικών ιογενών αναπνευστικών λοιμώξεων
Το σχετικό έγγραφο ΕΔΩ
15-01-25 Προσλήψεις 10 αναπληρωτών σε θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ στο πλαίσιο της 2ης ειδικής πρόσκλησης για το διδακτικό έτος 2024-2025
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι προσλαμβάνονται 9 μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ και 1 εκπ/κος κλάδου ΤΕ01.30 ως προσωρινοί αναπληρωτές με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου πλήρους ωραρίου στο πλαίσιο της 2ης ειδικής πρόσκλησης (σε θέσεις μη αναλήψεων) για το διδακτικό έτος 2024-2025 ως εξής:
Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) → 3
Στην Εξειδικευμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη (παράλληλη) → 2
Στο πρόγραμμα Γενικής Παιδείας (κλάδοι ΠΕ23 και ΠΕ30) → 5
Οι προσλαμβανόμενοι/ες οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Παρασκευή 17 έως και τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025.
Στην διεύθυνση www.minedu.gov.gr/anaplirotes έχουν αναρτηθεί πληροφορίες και διευκρινίσεις επί της διαδικασίας ανάληψης υπηρεσίας και σύναψης ψηφιακής σύμβασης.
Οι πίνακες των ονομάτων είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα του Υπουργείου www.minedu.gov.gr
Δείτε το σχετικό αρχείο ΕΔΩ
13-01-25 Εορτή των Τριών Ιεραρχών σχολικού έτους 2024-2025
13-01-25 Προκήρυξη για τον καθορισμό διαδικασίας επιλογής Διευθυντών στις Σχολές Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών (Σ.Μ.Υ.Κ.) του Ν. 4823/2021 (Α΄ 136)
Η προκήρυξη ΕΔΩ
10-01-25 Προκήρυξη αγώνων καλλιτεχνικής κολύμβησης
10-01-25 Συντελεστές βαρύτητας για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ έτους 2025 και εφεξής
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ότι δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 12/τ.Β΄/2025) η αριθμ. Φ.253.1/389/Α5/9-1-2025 υπουργική απόφαση με θέμα «Συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων ΓΕΛ, των ειδικών μαθημάτων, μουσικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στα Α.Ε.Ι., στις Α.Ε.Α., στις σχολές των Α.Σ.Ε.Ι. και Α.Σ.Σ.Υ., στη Σ.Σ.Α.Σ., στις σχολές της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Α.Ε.Ν., στις σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος και Λιμενοφυλάκων, καθώς και στις Α.Σ.Τ.Ε. του Υπουργείου Τουρισμού, για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026 και εφεξής.»
Για το ΦΕΚ πατήστε εδώ.
10-01-25 PISA 2025: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ
Δύο σημαντικές πρωτοβουλίες για την ενίσχυση των σχολείων και των εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν στη μεγαλύτερη εκπαιδευτική έρευνα παγκοσμίως PISA2025 αναλαμβάνει για πρώτη φορά το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Πρόκειται για ενέργειες που στοχεύουν στην υποστήριξη με τεχνολογικό εξοπλισμό των σχολικών μονάδων που θα συμμετάσχουν αλλά και στην οικονομική ενίσχυση των εκπαιδευτικών που θα συμβάλουν στην υλοποίηση της έρευνας σε κάθε σχολείο, ως αναγνώριση της σημαντικής συμβολής τους.
Συγκεκριμένα :
1.Σύγχρονος εξοπλισμός : Κάθε σχολική μονάδα που θα συμμετάσχει στο PISA2025 θα ενισχυθεί περαιτέρω με τεχνολογικό εξοπλισμό προκειμένου να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη και κατά το δυνατόν ταχύτερη υλοποίηση της έρευνας. Έχει ήδη προκηρυχθεί διαγωνισμός για τον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων με 4.500 φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (laptops) και 2.500 ενσύρματα ακουστικά.
2. Αποζημίωση εκπαιδευτικών: Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα συνδράμουν στη διεξαγωγή της έρευνας, πρόκειται να λάβουν αποζημίωση ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών που θα ολοκληρώσουν την εξέταση στο σχολείο, σύμφωνα με σχετική πρόβλεψη που περιλαμβάνεται στον Ν. 5128/2024. Έχει ήδη υπογραφεί η σχετική ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων, Αθλητισμού και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με την οποία θα καθορίζεται το ύψος της αποζημίωσης.
Οι πρωτοβουλίες αυτές εντάσσονται στον συνολικό σχεδιασμό του ΥΠΑΙΘΑ για τη βελτίωση των όρων συμμετοχής των μαθητών/τριών στην έρευνα. Όπως ανακοινώθηκε στις 4/12 η συγκεκριμένη έρευνα θα διεξαχθεί το διάστημα 17/3-11/4/2025. Από την Ελλάδα θα συμμετάσχουν συνολικά 245 σχολεία, εκ των οποίων 230 είναι δημόσια και 15 ιδιωτικά. Το σύνολο των μαθητών και των μαθητριών που αναμένεται να λάβουν μέρος ξεπερνούν τις 9.000, ενώ τα σχολεία του δείγματος επιλέχθηκαν με αυστηρές μεθόδους δειγματοληψίας, ώστε να εξασφαλιστεί η αντιπροσωπευτικότητά τους σε επίπεδο μαθητών/μαθητριών και σχολείων ανά τη χώρα.
Στην έρευνα PISA2025 θα αξιολογηθούν γνώσεις και κυρίως δεξιότητες των 15χρονων μαθητών και μαθητριών σε περισσότερες από 80 χώρες στην κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές Επιστήμες (πεδίο έμφασης στον παρόντα κύκλο), καθώς σε νέα πεδία όπως τα Αγγλικά (Foreign, Language Assessment) και η μάθηση στον ψηφιακό κόσμο (Learning in Digital World). Η έρευνα παρέχει πολύτιμα δεδομένα όχι μόνο για το επίπεδο των μαθητών και των μαθητριών που συμμετέχουν αλλά και για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συστημάτων.